marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Mot ny vår på två hjul

Äntligen har jag rotat fram den och dammat av den. Den fick lite smörj också men det mår den bara fint av. Vem? Vad? Gamle Grållen, min kära cykel! Hela vintern har den stått där och längtat efter att få komma ut i vårljuset.

Jag och dottern tog oss denna underbara vårmorgon till dagis och jobb via denna underbara uppfinning. Betänk: den är snäll mot miljön, spyr inte ut en massa avgaser, den går att ta vart man vill i stan, man behöver inte tänka på parkeringsavgifter och som en fantastisk bonus får man ett akterparti ”to kill for” …Eller… ja, jag tycker i alla fall att häcken liksom hissas upp när man cyklat några månader.

Det är så himla bra tajmat också med tanke på min kamp för att uppnå en hälsosammare vikt. Jag har ju tappat X antal kilon (nåja, jag skall erkänna att jag gått upp ett helt kilo under påsken men i det långa loppet är det värt det, är ju inte mer än människa…) och nu är det så dags att införliva MOTION i det dagliga programmet. Och cykling är en bra början om man som jag, fortfarande är lite tung. Men skam den som ger sig för nu skall gluteus maximus (sätesmuskeln) X 2 tonas! Jag hoppas gå (eller rulla!) mot en ny vår på två hjul!

Single Post Navigation

3 thoughts on “Mot ny vår på två hjul

  1. *ler* Jahapp – då hittade man in hit! Tack för dina fina kommentar inne hos mig! Hoppas du kan komma iväg med cykeln i morgon också.

    Kram

    Gilla

  2. Får hoppas att det inte snöar lika mycket hos dig som här då! Så du kan cykla menar jag! Kram

    Gilla

  3. Tack för din komentar hos mig … 🙂
    Jo har själv funderat på och titta vad cykeln behöver iår.. 🙂

    Ha den finaste lördagen.. 🙂

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

