marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Vårstädning och Feng-Shui

Efter bakslaget med aprilsnön kanske våren är på ingång. I alla fall känns det lite så. Solen lyser och det är riktigt varmt.Balkongdörren åker upp på vid gavel för nu skall vårvindar friska in i lägenheten och vädra ut instängdheten och dammet.

Fick ett städryck och började röja i ”skräckkammaren”, ett rum där vi liksom slänger in allt vi inte vill se och som inte ryms i våra alla redan överfyllda garderober… Usch, jag skäms över att ha ett sådant rum eftersom jag läst en del om Feng shui och tror att det ligger något i det, detta att energier inte kan cirkulera fritt om man har en herrans massa bråte överallt.

Jag har faktiskt sett prov på att det funkar. En vår skulle jag röja min klädgarderob, detta var för några år sedan. Jag rensade ut … väldigt mycket. Så mycket att det blev oroande lite kläder kvar. Dock varade inte ångesten så länge, för tro det eller ej, ett efter ett började jag hitta plagg som jag drömt om. De liksom ”hittade fram” till mig – eller om det var jag som hittade fram till dem, svårt att säga. Men faktum var att rätt som det var så hängde det idel drömplagg i garderoben! Behöver jag berätta att jag efter detta slängde ut ALLT som kändes onödigt att ha i mitt hem. Och ja, jag tror fortfarande på Feng shui. Synd att inte Mannen i mitt liv gör det. Men det finns ett litet hopp. Om han kan se för sig själv att det gör det så…

Single Post Navigation

2 thoughts on “Vårstädning och Feng-Shui

  1. Jag har någon bok om rensa med Feng Shui, kanske skulle ta och läsa den igen !

    Gilla

  2. Köpenhamns morsan on said:

    Ha ha! Skräckkammaren! Lycka till….ha en sköööön fredag

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

