marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Pizza är en dödssynd i vikt-kampen

Jaha. Det är lördag. Och lördagar är farliga för den som kämpar med sin vikt, håller diet. Jag är med i en viktklubb där man räknar kalorier. Jag har ett rekommenderat intag på 1300 kcal/dag för att kunna gå ned 1 kg/veckan. Hittils har jag lyckats bra, över förväntan faktiskt. Men det finns många fallgropar på vägen. En av mina fallgropar är helgerna. För då vill jag lyxa, då vill jag unna mig och mysa loss.

I dag stod det pizza på menyn. När man räknar kalorier på det sättet som jag gör är pizza nästan en utopi. Det är inget man får äta för ofta, helst inte alls. Men man är ju inte mer än människa. Så i dag intog jag en rejäl portion av denna för mig ”förbjudna frukt”. Detta hände vid 16-tiden. Jag var nöjd efteråt, det var så djäkla gott! Men sedan…

Jag får inte äta så mycket mera i dag. Nu är klockan strax före nio på kvällen och jag sätter mig här vid datorn för att ha något att göra, för att inte spåra ur. För på måndag är det vägning. Och då vill jag att vågen skall visa 74 kilogram…

Single Post Navigation

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

